Mağazalar Yeni İndirim Yöntemlerine Geçti
Perakende mağazaları, Reklam Kurulu’nun aldığı cezaların ardından indirim uygulamalarını değiştirme kararı aldı. Artık indirimler genellikle ikinci ürünlere uygulanmaya başlandı.
Geçen yıl yaşanan yanıltıcı indirimler sonucunda markalara kesilen 40 milyon lira ceza, perakendeciler üzerinde etkili oldu. Bu cezaların artmasıyla birlikte mağazalar, indirim politikalarını revize etti.
Markalar, uzun süredir indirim uygularken yeni kurallara uymak zorunda. Yeni düzenlemeler, perakendecilerin indirimlerde son 30 günlük en düşük fiyatı referans almasını şart koşuyor. Örneğin; bir ürünün fiyatı 100 lira ise ve yüzde 30 indirim uygulandığında fiyatı 70 liraya düşüyor. Ancak bu ürün daha sonra 60 liraya düşürülmek istendiğinde indirim oranı yüzde 40 değil, yüzde 15 olarak hesaplanıyor.
NTV’den Uğurcan Gökçen’in haberine göre, markalar bu yeni indirim uygulamasına ayak uydurmakta zorlanıyor. Reklam Kurulu, yanıltıcı indirimler nedeniyle sadece geçen yıl 40 milyon liradan fazla ceza kesti.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, indirim uygulamalarının değiştirilmesi gerektiğini belirtti. Öncel, yüksek enflasyon dönemlerinde bu tür kuralların geçersiz hale gelebileceğini ifade etti. Markaların artık ikinci ürünlere yüzde 50 civarında indirim uyguladığını bildiren Öncel, bu durumu destekledi.
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, tüketicilerin gereksiz ürünlere yönlendirildiğini savundu. Fiyatların önce yükseltilip daha sonra ikinci ürünlerde düşürüldüğünü dile getiren Koçal, tüketicilerin gereksiz harcamalar yapabileceğine dikkat çekti. Koçal ayrıca yeni indirim yönteminin yasalara aykırı olduğunu iddia etti.