Türkiye artık NATO’nun merkezinde

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara’da düzenlenecek 36. NATO Zirvesi kapsamında gazete ve televizyon kanallarının temsilcileri ile bir araya geldi. Türkiye, NATO’ya katıldığı 1952 yılında daha çok İttifak’ın güneydoğu kanadında bir cephe ülkesi olarak konumlanırken bugün bu rolün değiştiğini, Türkiye’nin NATO’da çevreden merkeze geçtiğini görüyoruz. Türkiye artık sadece NATO sınırlarını koruyan bir ülke değil, NATO’yu ilgilendiren hemen hemen her konuda merkezi konumda bulunan bir müttefiktir. Türkiye NATO’nun 360 derece güvenlik anlayışının merkezindedir” diye konuştu. Zirvenin gündemi Burhanettin Duran, “2026 Ankara Zirvesi yalnızca bir ev sahipliği meselesi değil. Türkiye’nin NATO içindeki yükselen ağırlığını gösteren diplomatik bir sahne” dedi.…

32 ülkenin lideri Ankara’da buluşacak

İletişim Başkanlığı tarafından 36. NATO Zirvesi’ne ilişkin açıklama yapıldı. Açıklamaya göre, 7-8 Temmuz’da Türkiye, NATO üyesi 32 devlet ve hükümet başkanının yanı sıra, davetli çok sayıda lidere, 100’e yakın bakana, çok sayıda üst düzey diplomata, uluslararası kuruluş temsilcilerine ve binlerce yabancı misafire ev sahipliği yapacak. Dünyanın dört bir yanından, 3 bine yakın gazeteci, televizyon ekibi, foto muhabiri, dijital medya temsilcisi ve uluslararası yayın kuruluşunun akreditasyon başvurusunda bulunduğu zirve kapsamında 48 bin 841’i emniyet, 7 bin 447’si jandarma personeli olmak toplam 56 bin 288 güvenlik personeli görevlendirilecek. 3 HAVALİMANI İLE HİZMET VERİLECEK Zirve kapsamında Ankara, Esenboğa ve Mürted olmak üzere 3…